Original title:
Financování a marketing lokální browser -based online hry
Translated title:
Financing and marketing strategies of local browser-based online game
Authors:
Berlinger, Michal ; Kopecký, Lubor (advisor) ; Vlach, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Trh s prohlížečovými hrami je kontrolován německými studii, která vyrábějí mezinárodní hry pro celý svět. Vypadá to, že nikdo jiný nemá šanci uspět. Přesto však znikají leckdy zaímavé lokální projekty, které pokryjí díry na trhu. Velmi často jde však o hobby projekty. A já si tak pokládám otázku, zda je možné tyto hry dělat na lokální úrovni s profesionálním přístupem. Nejsem si jistý, zda na tuto otázku odpovídám, ale určitě navrhuji postupy, kterými se případně vydat.Browser-games market is controlled by german companies, which make games for the whole world. It looks like no one else has chance to succeed. However there are interesting local project that covers the gaps on the market. But they are mostly hobby projects. And I ask myself the question, if there is possibility to make these games on local level professional approach. I´m not sure if I answer this question, but I certainly propose new ways that could work.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4835