Original title:
Jiří Pauer: Koncert pro lesní roh a orchestr
Translated title:
Jiří Pauer: Concerto for french hor and orchestra
Authors:
Prchlý, David ; Divoký, Zdeněk (advisor) ; Čoček, Alois (referee) ; Rejlek, Vladimír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Má bakalářská práce se nazývá Jiří Pauer Koncert pro lesní roh a orchestr. Na základě rozboru tohoto koncertu bych rád upozornill na významnou českou skladatelskou osobnost 20. století. Práce je rozdělena do dvou kapitol. První se věnuje samotné skladatelově osobě, jeho životu, uměleckému postavení a zaměření. Poté je podrobně uveden seznam jeho hudebního díla, kde je ke každému dílu připojeno datum vzniku, nástrojové obsazení, rok vydání a nakladatelství a další důležité informace. Druhá kapitola je podrobným rozborem Koncertu pro lesní roh a orchestr. Zajímavé detaily rozboru jsou doplněny názornými ukázkami. V Závěru shrnuji své získané poznatky a poukazuji na význam koncertu v dnešní hudební praxi.The title of my bachelor´s thesis is Jiři Pauer Concerto for french horn and orchestra. On the basis of my analysis of this concerto, I would like to bring to attention the importace of this Czech composer of the 20th century. My thesis is broken into two chapters. The first chapter concentrates on the life and lifestyle of the composer and his composing style. Next, a list of his musical works is listed, and added to each piece is the date of composition, instrumentation, publisher, publishing date, and other important information.
The second chapter is devoted to the analysis of the Concerto for french horn and orchestra. The interesting detailed analysis is accompanied with samples. At the end I conclude my gained experience and refer to the importace of the Concerto in todays use.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4823