Original title:
Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance
Translated title:
THE CONSEQUENCES FOR PRESENT-DAY PEDAGOGY OF DANCE
Authors:
Mikysková, Barbara ; Ovsová, Libuše (advisor) ; Kubicová, Ivanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Magisterská práce Konsekvence dosavadního vývoje pro pedagogiku tance? předkládá strukturu oboru pedagogika tance. Obor pedagogika tance je chápán jako jedna ze subdisciplín oboru pedagogika, tudíž vědeckého oboru. Vzhledem k tomu, že pedagogika tance dosud nebyla studována z této perspektivy, nemůže práce navazovat na předchozí vědeckou činnost.
Pro realizaci práce bylo nejprve zapotřebí obor co nejpřesněji vymezit (prostřednictvím navázání na předchozí relevantní studie), stanovit a definovat klíčové termíny, ale také určit předmět studia a hierarchii jeho jednotlivých částí.
Cílem práce je prezentovat a definovat pedagogiku tance jako jednu ze subdisciplín pedagogiky.
Skrze tento cíl je také vymezen očekávaný přínos práce. Práce by měla přispět k tomu, aby byla pedagogika tance uznávána jako vědecký obor. Tím by byla zajištěna stabilní základna pro veškerou činnost na poli pedagogiky tance.
Svým vlivem zasahuje výuka tance do dění v celém tanečním světě, tedy nejen v oblasti tanečního školství, ale také v tanečně teoretické oblasti, v chodu a náplni činnosti divadel, skrze která se vliv pedagogiky tance projevuje až do komerční sféry tanečního světa působící na širokou veřejnost.The master thesis ?The Consequences for Present-day Pedagogy of Dance? presents the structure of the scientific field pedagogy of dance.
This scientific field is been understood as one of many disciplines of pedagogy. Because of that Pedagogy of dance is seen as a scientific field.
Pedagogy of dance has not been studied from this point of view until now and so this thesis can not build on any former studies.
As one of the first steps in the research of this field it was necessary to map the borders of the field, define key terms and the matter of study.
The target of this thesis is to define pedagogy of dance as a scientific field related to pedagogy.
It is expected, that one of the benefits of this thesis will serve as basis that will support all processes related with teaching, researching and presenting dance in today?s society.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4651