Název:
POZDNÍ OBDOBÍ, KLAVÍRNÍ SONÁTY LUDWIGA VAN BEETHOVENA
Překlad názvu:
THE LATE PERIOD OF LUDWIG VAN BEETHOVEN, THE LATE PIANO SONATAS
Autoři:
Mašek, Michal ; Leichner, Emil (vedoucí práce) ; Krajný, Boris (oponent) ; Langer, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] V magisterské práci s názvem POZDNÍ OBDOBÍ, KLAVÍRNÍ SONÁTY LUDWIGA VAN BEETHOVENA, jsem se zaměřil na období skladatelova života, kdy psal své poslední klavírní sonáty. Snažil jsem se podat pohled na toto období v souvislostech. V souvislostech s vývojem nástroje, doby, a zejména pak poukázat na jeho myšlenkové pochody a stavy duše, které zaznamenal do hudby jako nikdo jiný. Zabývám se také otázkou, proč právě klavír byl tak důležitý nástroj v životě tolika skladatelů, proč právě jemu je věnováno tolik literatury, proč má tak výjimečné postavení. Zmiňuji nejvýznamnější interprety, nesrovnávám je však mezi se sebou, ale snažím se poukázat na rozdíly jejich verzí provedení cyklů. Na závěr dávám do souvislosti pohled na celý cyklus, jako na jedno veliké dílo.In my MASTER´S THESIS - THE LATE PERIOD OF LUDWIG VAN BEETHOVEN, THE LATE PIANO SONATAS I write about composers late period of his life. But, every think can not be separate and everything is in context. In compare with develompent of piano, life, age, in compare with composers mind, soul etc. The important question is, Why is piano so significant, in composers work. I also remind famous Beethovens interprets like Friedrich Goulda, Alfred Brendel, Wilhelm Kempff, Edvin Fisher, Daniel Barenboim and try to advent to context among their concept of playing in different period. The last pege of thesis is about thinking of 32 piano sonatas like to be only one piece.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4629