Název:
Stage design invisible, aneb hranice scénografie
Překlad názvu:
Borders of Scenography and Stage Design Invisible
Autoři:
Čičmanová, Erika ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Tománek, Alois (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Anotace
Hranice a možnost jejich překračování, neviditelnost, skryté faktory, nečekaná překvapení, tajemství, představy, fantazie, sen. Pozastavení, která odhalují krásu ve všedním dni a výjimečnost každého okamžiku. Subjektivní vnímání umělcovo, podoby světa, nové dimenze, pohled jedince stojícího v mase, na masu nahlížejícího však z dálky.. Možnost poodhalení individuální vnitřní krajiny nabízí se veřejnosti prostřednictvím uměleckého díla. Vytvoření takového díla ovšem vyžaduje nezbytnou schopnost adaptace umělce do reálného světa, komunikace s okolím, řešení problémů a situací. A v týmové spolupráci, jakou je divadelní tvorba, to platí dvojnásob. Práce Hranice scénografie a stage design invisible, pojednává o existenci umělce v realitě; a na obecných i konkrétních příkladech zde uvádím právě ten rozsah práce scénografa, který obklopuje primární význam scénografie jako výtvarné složky v dramatickém umění. Práce, která se odehrává ve vymezených mantinelech scénografova pole působnosti, i za hranicemi samotné scénografie, ve výsledném představení neviditelná.Anotation
Limits and possibility of crossing them, invisibleness, invisible factors, unexpected surprises, secrets, imagination, fantasy, dream. Situations that unfold us beauty of casual day and rareness of every moment we experienced. Chronognosis of an artist, world appearance, new dimensions, perspective of individual standing inside collectivity, but looking at it from distance. Possibility of revelation of individual inner world is offered to the public through an artwork. Creation of such an artwork of course insist on the essential ability of an artist adaptation into the real world, ability of communication with his environment and society, ability of solving problems and acting in different situations. It applies to the team cooperation, especially in creative process of theatre making, double. This work Borders of scenography and stage design invisible (Hranice scénografie a stage design invisible), discourse artist existence within reality. It illustrates on both general and particular examples the wideness of the scenographer?s work, which encircle the prime meaning of scenography as an art component of the performing arts. Work, which take place in determinate borders of scenographers field of activity, and beyond the scenography itself, while it stays unseen in the final show.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4564