Název:
MANIPULACE A DÍLČÍ PERSPEKTIVY
Překlad názvu:
MANIPULATING AND PARTIAL PERSPECTIVES
Autoři:
Šiktanc, David ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Korčák, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Manipulace a dílčí perspektivy se zabývá reflexí úkolů realizovaných v předmětu Scénická tvorba během třetího až šestého semestru studia režie-dramaturgie činoherního divadla. Zvláštní důraz je přitom kladen na inscenační proces u hry Tankreda Dorsta Fernando Krapp mi napsal dopis, který se pokouším popsat od výběru textu, přes jeho analýzu, až po samotné zkoušení. V jeho rámci rozvíjím mimo to tři aspekty naznačené už v úvodní kapitole, která se věnuje předcházejícím úkolům, a sice jazyk, způsob chování a prostor.Pokouším se také popsat, jak výrazný vliv má pro mě jazyk na další zmíněné aspekty ? přibližuje je, oddaluje, rozkrývá -, ale nikdy nezůstává bez významu.Bachelor thesis Manipulating and partial perspectives is looking back to the tasks, which were realized in subject Scenic activity from the third semester till the sixth semester of study of directing-dramaturgy of dramatic theatre. I laid special stress on process of staging Tankred Dorst´s play Fernando Krapp wrote me a letter. I was trying to describe this process from the selection of the play, across its analysis, up to rehearsing. In the context of rehearsing I cultivate three aspects of staging, which I´ve indicated in the first chapter. These aspects are: a language, a way of behavior, space.I´m also trying to describe the influence, which language has on the two other aspects ? coming near, postponing, deciphering etc. Because, how I´ve found out, this influence is never unmeaning.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4543