Název:
Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie
Překlad názvu:
Marketing Tools of Czech and European Film - Case Study
Autoři:
Knoblochová, Martina ; Oukropec, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie
Jak napovídá samotný název, hlavní náplní této práce je přehled a rozbor
jednotlivých marketingových kroků, kterými film v průběhu svého života prochází.
Pod pojmem marketingové nástroje filmu se skrývá široké spektrum různých činností,
které jsem pro přehlednost rozdělila do dvou hlavních částí ? filmový marketing
v obchodním prostředí a marketing v období kinodistribuce. V první části jsem se
zaměřila především na umění samotné prezentace projektu, na roli sales agenta a
na význam filmových festivalů a trhů. Druhá část se zabývá marketingovými nástroji,
které slouží k oslovení samotného diváka.
Vzhledem k tomu, že každý film je jedinečným dílem a při jeho prodeji hraje roli řada
rozličných vlivů, nelze spoléhat na žádné ověřené recepty. Protože jsou
marketingové strategie jednotlivých snímků velmi individuální, doplnila jsem
teoterickou část práce o dvě příkladové studie nedávno natočených českých filmů ?
teenagerovské komedie Rafťáci a art housového snímku Štěstí, které ukazují, jak
různé mohou marketingové cesty filmu být.Marketing Tools of Czech and European Film - Case Study
As we can guess from the title of the work, it´s main contens is the survey and the
analysis of particular marketing steps, the film passes through. The term ?film
marketing tools? contains a wide range of diverse activities. For better orientation, I
separated these activities into two parts ? film marketing in the business and the
marketing during the cinema distribution. In the first part, I focused on the art of the
presentation of the project (the pitching), the role of the sales agent and on the
importance of film markets and festivals. The second part deals with the marketing
tools, whose main aim is to achieve the interest of the public.
Because every film is a unique product whose sales are influenced by different
elements, it´s impossible to rely on any established formula and the marketing
strategy of each film is very individual. The theoretical part of the work is
accompanied by two case studies of recent czech films ? teenager commedy Rafťáci
(Rafters) and the art house film Štěstí (Something Like Happiness) that illustrate how
different the marketing ways of the film could be.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4441