Original title:
Machinima - od fragů k framům
Translated title:
Machinima - from Frags to Frames
Authors:
Alexa, Libor ; Bendová, Helena (advisor) ; Mazanec, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Machinima je nová technika tvorby filmu zaznamenávaná v reálném čase
ve virtuálním prostoru počítačových her. Slučuje dohromady tři kreativní odvětví:
filmovou výrobu, animaci a herní vývojářství. Nejvíce se podobá animovaným
filmům, na rozdíl od nich ale pohyb zobrazovaný v machinimě není vytvářen
prostřednictvím animace jednotlivých filmových políček, ale vzniká v reálném
čase pomocí záznamu pohybu vygenerovaného obrazu počítačové hry. Slovo
machinima je novotvarem z anglických slov machine, cinema a animation,
označující spojení počítače (stroje), filmu a animace. Tato práce si klade za cíl
přispět k bližšímu seznámení s touto jistě velmi zajímavou metodou, která nabízí
nové možnosti v oblasti tvorby.Machinima is filmmaking within a real-time, virtual environment, often using
video-game technologies. In an expanded definition, it is the convergence of
filmmaking, animation and game development. By combining the techniques of
filmmaking, animation production and the technology of real-time 3D game
engines, Machinima makes for a very cost- and time-efficient way to produce
films, with a large amount of creative control. The word Machinima is coined
from ?machine?, ?cinema? and ?animation?. This thesis wants to contribute to
better acquaintance with this interesting possibilities of creation.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4389