Original title:
Inscenační práce s dětmi dvou skupin na různých ZUŠ
Translated title:
Staging Process with Children from Two Groups at Different Elementary Art Schools
Authors:
Žáková, Dana ; Provazník, Jaroslav (advisor) ; Vostárek, Karel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této práci jsem se věnovala popisu inscenačního procesu v projektu s
dětmi na dvou různých školách. Jednalo se nejen o propojení těchto dvou škol
společnou prací na inscenaci, ale zároveň o práci tří různých dětských skupin.
Tato práce v sobě zahrnuje charakteristiku skupin i se společnými důvody, pro
které se tento projekt uskutečnil. Společně s konkrétními cíli tak navazují na
samotný inscenační proces od volby předlohy, rozboru až po dramaturgickorežijní
koncepci a úpravy. Pozornost je věnována i loutkářským prostředkům,
jejich praktickému využití v inscenačním procesu spolu s inspirací japonským
divadlem. Stěžejní částí této práce je samotný popis inscenačního procesu s jeho
fázemi v jednotlivých skupinách na konkrétních příbězích. V závěru je pak
společně s hodnocením popsán proces proměn inscenace od předpremiéry po
reprízy a stručné shrnutí celého tohoto projektu.In this work I devoted myself to the description of the staging process in a
project with children at two different schools. Not only two schools were
connected through the work on this staging, but three different groups of
children participated on the project. Both characterization of these groups and
reasons which headed to the realization of this project are included in this work.
Along with concrete goals they follow the very staging process with all its parts,
pursuing the choice of the literary pre-text, the analysis and the dramaturgicdirectional
conception and their modifications. Certain attention is devoted to the
marionette play instruments and their practical use together with some
inspiration by Japanese theatre. However, the core of this work is the description
of the staging process itself with its phases in individual groups on concrete
stories. The process of the changes in the staging which have occurred from the
pre-view to the repeated performances and also the summary of this project
together with evaluation is described in the conclusion of this work.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4366