Original title:
Klavírní koncert op. 26 Sergeje Prokofjeva
Translated title:
Serge Prokofiev's Piano concerto op. 26
Authors:
Ožana, Petr ; Langer, Miroslav (advisor) ; Kahánek, Ivo (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá především analýzou třetího klavírního koncertu Sergeje Prokofjeva. Není to vědecká práce. Je to spíše formální a melodicko harmonický rozbor v souvislosti s dalšími jeho klavírními díly. V kapitole o okolnostech vzniku koncertu se opírám o svědectví autora a spolu s ním se pak v analýze snažím najít jeho myšlenky přímo v díle. Uvádím zde také báseň, která byla inspirována teprve zárodky skladby basníkem Balmontem. V poslední kapitole nabízím pohled na Prokofjeva jako na přítele, pianistu, kolegu, skladatele očima jeho současníků jak žáků tak učitelů, kolegů, pianistů, přátel, ale i nepřátel. Vzpomínají na něj velké osobnosti jako G.G. Neuhaus, M. Rostropovich, D. Oistrach. Životních faktů se dotýkám jen málo, vzhledem k široké nabídce jistě mnohem odbornější literatury.The base of this work is analysis of Prokofiev's piano concerto op. 26 C major. It isn't a scientific work. It's rather analysis of form, melody and harmony in context with his others piano works. At chapter about surroundings dislocation generation of concert I am based on the author?s testation a with him I try to find his ideas right in this work. Also I introduce the poem wich is inspired by the conceptus of this work, was written by poet Balmont. At the last chapter I tout about a view on Prokofiev like friend, pianist, colleague, composer by the eyes his contemporaries both his students and teachers, colleagues, pianists, friends but aswell his enemy. The greatest personalities like Neuhaus, Rostropovich, Oistrach remember him. Life?s facts I touch very too little with regard to quantity indeed more far specialist literature.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4247