Název:
Zamyšlení nad klavírním dílem Leoše Janačka
Překlad názvu:
Reflection on Piano Work of Leos Janacek
Autoři:
Madarasová, Iveta ; Malý, František (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent) ; Langer, Miroslav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své magisterské práci pojednávám zpočátku o charakteru klavírní tvorby Leoše Janáčka. Další kapitoly jsou věnovány přímo klavírním dílům: Tema con variazioni - Zdenčiny variace, klavírnímu cyklu Po zarostlém chodníčku, sonátě 1.X.1905, klavírnímu cyklu V Mlhách, Concertinu, Capricciu a Vzpomínce. Největší pozornost zaměřuji na jeho tři nejvyzrálejší klavírní díla - klavírní cyklus Po zarostlém chodníčku, sonáta 1.X.1905 a klavírní cyklus V Mlhách, ve kterých se podrobněji zabývám vznikem díla, formálním i harmonickým rozborem, tématickými vztahy a v neposlední řadě i poetickým zamyšlením nad uvedenými díly.At the beginning of my master´s essay I treat the character of Leos Janacek´s piano work. Following chapters aredevoted to specific piano compositions: Thema con variazioni - Zdenka´s variations, piano cycle On an Overgrown Path, the Sonata 1.X.1905, piano cycle In the Mists, the Concertino, the Capriccio and the Reminiscence. The main attention is focused on his three most mature pieces - piano cycle On an overgrown Path, the Sonata 1.X.1905 and piano cycle In the Mists. I deal with their origins, formal and harmonic analysis, tematic relations and, not at least, a poetic reflection on the compositions mentioned above.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/4136