Original title:
Divadlo jako pedagogický koncept
Translated title:
Theatre as a pedagogical concept
Authors:
Tóthová Fišerová, Irma ; Vyskočil, Ivan (advisor) ; Slavíková, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této mojí diplomové práci se snažím o rozkrytí jednotlivých etap mého studia na Divadelní fakultě AMU. Nejde mi o porovnávání či upřednostňování jednotlivých (divadelních, pedagogických aj.) postupů, přístupů, metod, ale zejména o jakousi otevřenou cestu možností.
Toto studium, mi umožnilo poznat nejen práci, ve které je člověk veden, ale i tu, ve které já jsem ten, který vede, učí, motivuje. Umožnilo mi práci ve skupině i se skupinou a především práci na sobě samé. Dalo mi možnost uvědomit si sebe samu v konkrétním čase, prostoru, situaci. Prozkoumávat nové možnosti, výzvy, směry a klást si nové otázky. Hledat potencionalitu vlastního autorského přístupu.In my thesis I strive to unfold single stages of my studies at theatrical faculty of Academy of Fine Arts. My aim is not comparing single procedures, attitudes, methods (theatrical, pedagogical a. o.), or favouring any of them, but I am looking for, namely, an open-minded way of possibilities, so to say. I am concerning on studies, which enabled me to get to know the work, that is a goal of learning, I am concerning also on those, who guide, teache, motivate. On working both with a group and in a group, and, last but not least, on working on my personal progress. I am trying to examine new possibilities, challenges, trends. I am trying to ask myself new qustions. I am seeking potentials of my own author´s attitude.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4128