Original title:
Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl
Translated title:
Marketing and Public Relations in the International Opera Festival Smetanova Litomyšl 1992 - 2005
Authors:
Meravý, Vojtěch ; Štilec, Jiří (advisor) ; Bělor, Roman (referee) ; Stříteský, Vojtěch (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.The work should explain the specificity of marketing and public relations area in the festival of Smetanova Litomyšl. It begins in the year 1992, when the festival obtained profesional management. This work occupies with festival advertisement, graphic design of festival publications, style of informing the audience and selfpresentation of the festival. It would like to point out some specifics of this traditional festival in relations with public both in the Pardubice region and in the whole Czech republic.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/4013