Original title:
Artmarketing aneb marketing v divadle
Translated title:
Artmarketing - marketing at the theatre
Authors:
Kašpar, David ; Pittermann, Jiří (advisor) ; Lázňovský, Michal (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Hlavní důraz v této práci je kladen na prozkoumání tzv. marketingového mixu v divadle (tedy produkt, místo, propagaci a cenu). každý z nástrojů market. mixu je vždy rozebírán s ohledem na divadlo. Další část této práce je věnována divákům a jejich chování. V předposlední kapitole se práce zaobírá plánováním v divadle. Vedle významu plánování (stanovení poslání a cílů divadla) popisuje tato kapitola též jeho proces. Na závěr je v práci uveden stručný popis několia zásad marketingu v umění obecně.The main accent of this text is dedicated to a research of a marketing mix in the theatre (including produkt, place, promotion and price). Each of the marketing instrument is always analysed considering the specific of theatre. Next part of the text is dedicated to an audience and its behavior. In the last but one chapter the theatre planning is beeing described. Next to its improtance (setting the mission and goals), the text aslo describes the planning process. At the end, the brief description of some general arts marketing principles is defined.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3994