Název:
Funkce činohry Národního divadla v současné době.
Překlad názvu:
The Function of Drama in the National Theatre nowdays
Autoři:
Hanušková, Petra ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Boková, Marie (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se věnuji funkci činohry Národního divadla v současné době. Národní divadlo má mezi českými divadly výsadní postavení. Mýtus, který kolem něj byl vytvořen, však už dnes nevnímáme stejně jako naši předci.
Společnost se dnes ocitla ve stavu, který je těžko definovatelný a uchopitelný. Stav, který dostal název postmoderna.
Protože divadlo je komunikační systém, který reaguje a přijímá okamžité podněty od společnosti, pokusila jsem se na základě činoherních inscenacích v Národním divadle postmoderní kulturu definovat.
Rozebírám ty inscenace, které činohru Národního divadla dnes určitým způsobem profilují a vyjadřují její postavení k dnešnímu světu. Období, na které jsem se zaměřila, začíná v roce 2002, kdy byl do čela činohry Národního divadla jmenován Michal Dočekal. Jeho nová koncepce nutí k zamyšlením nad tradicemi a hodnotami nejen činohry Národního divadla, ale celé společnosti.In my Bachelor's thesis, I try to define the function of drama in the National theatre nowdays. The National theatre has the privileged position among other theatres in the Czech Republic. But its myth is not for our society so strong, as it was for our ancestors.
The society is nowdays in the state, which is hard to define and analyse. This state was named the postmodernism.
Because theatre is the system of communication, which respons to the immediate impulses from the society, I tried to define the whole potmoderne culture on the basis of the productions in the National theatre.
I am analysing only the productions, which profile the drama in the National theatre in certain way. The period, that I am focusing on, starts in 2002, when Michal Dočekal was named as a head of drama in the National theatre. His new conception is leading not only to think about traditions and values of the National theatre, but about the whole society as well.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3783