Original title:
Po stopách táborské synagogy. Využití židovské tematiky pro víkendový projekt
Translated title:
Looking for the synagogue of Tabor. Life of Jewish Community as a subject matter for the weekend drama project
Authors:
Jiránková, Pavla ; Provazník, Jaroslav (advisor) ; Machková, Eva (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá využitím židovské tématiky pro potřeby víkendového dramatickovýchovného projektu. Téma Židů a židovství otevírá skrze regionální historii, což účastníkům umožňuje spojit si dané téma s prostředím, ve kterém žijí.
Práce popisuje záznam projektu, realizovaného se skupinou táborských dětí, které mají minimální zkušenost s dramatickou výchovou. Cílem projektu je,
přiblížit účastníkům život a osudy táborských Židů a seznámit je s židovskou kulturou prostřednictvím technik a metod dramatické výchovy.
Součástí práce je tematický podklad, který je pro zpracování projektu nezbytný. Obsahuje popis židovských svátků šábes a chanuka, stručnou historii táborské židovské obce a táborské synagogy.This thesis deals with a Jewish theme for a project focusing upon drama in education. The Jewish issue is introduced through regional history of where the participants live allowing them to connect this topic with the place.
The thesis includes a description of a project, which involved children from Tabor who had minimal experience with drama in education. The aim of the project is to introduce the life and fate of Jews from Tabor and to make the participants familiar with Jewish culture through drama in education.
A part of this Thesis constitutes background information, which is necessary for the project. Included is a description of Jewish Holy days; Sabbath and Hanukkah. The history of the Jewish Community and synagogue in Tabor are
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3677