Original title:
Kompoziční problematika koncertantního klavíru po roce 1950
Translated title:
Compositional Problems of Concertant piano after 1950
Authors:
Dušek, Jan ; Bartoň, Hanuš (advisor) ; Filas, Juraj (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je založena na myšlence, že klavírní stylizační prvky vyskytující se v koncertech vzniklých v druhé polovině 20.století ve své podstatě vycházejí z prvků klasické klavírní techniky. Po stručné kapitole popisující historii klavírních koncertů s přihlédnutím k vývoji často používaných elementů, následují analýzy (z pohledu klavírní stylizace) čtyř českých a čtyř světových koncertantních skladeb. Závěr je shrnutím a srovnáním zjištěných faktů.This bachelor?s thesis is based on idea that piano stylization elements used in concerts of second half of 20th century in the base come out of the classical and romantic periods. After briefly chapter describing a history of piano concertos with main focus on progress of often used elements, there are analysis (focused on a piano stylization) of four Czech and four world?s concertant pieces. Conclusion is a summary and a comparation of realized facts.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3673