Original title:
Dance video film - jazyk ve filmech fyzických divadel
Translated title:
Dance video film - language in the films of dance theatres
Authors:
Godovič, Marek ; Šerý, Ladislav (advisor) ; Vojtěchovský, Miloš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se pokouší zkoumat specifický filmový jazyk v tanečních video filmech. Zaměřuje se na mimotaneční inspirace, způsob práce se slovem, pozastavuje se nad existencí resp. neexistencí scénářů ? scénosledů u přípavy tanečního filmu. Práce se snaží konfrotovat tři rozdílné cesty vyjádření tance filmeme reprezentované třemi významnými evropskými soubory DV 8, Rosas a Ultima Vez a jejich díly The Cos of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich a The Blush. Všechny tři mají svou verzi hranou resp. tančenou v divadelním prostoru, všechny tři nejsou prostou adaptací divadelní verze, všechny tři se staly plnohodnotnými filmovými díly v žánru tanečního filmu a přesto jsou formou přístupu a intenzitou práce odlišné.The bachelor thesis tries to research of specific film language in dance video films. We try to focus on the spaces before dance-the literary work with the texts, to take esception on existence or non-existence of scripts- synopsis at the preparing of dance film. The bachelor thesis tries to confrontate three different ways of expressing of dance representated in three significant theatres: DV 8, Rosas and Ultima Vez and their pieces: The Cost of Living, Fase, Four movements to the Music of Steve Reich and The Blush. All of them realized the theatre versions of their performances, all of them are not only film adaptions, all of them are film pieces in genre of dance film, but they differed on form of their admission and intensity of their work.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/3599