Název:
Osobnost tanečního pedagoga
Překlad názvu:
The Activity of a Dance Pedagogue
Autoři:
Mikysková, Barbara ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?.
V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl.
Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši.
Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce.
Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.For the purpose of this thesis I distinguish two groups of different approaches to pedagogy of dance and concentrate on the co called ?second category?.
My thesis is divided into three parts and this division expresses the gist and goal of my thesis.
The first part is devoted to the approach to pedagogy and education which is mentioned in this thesis. Here I build up on Plato?s conception tes psyches epimelestai.
Each of the following parts is concentrated on a different historical period of teaching dance (the beginning of the 16th century and the beginning of the 20th century). The goal of both parts was to point out the features they have in common. I also tried to show their similarity to education in general.
The objective of my thesis is not to chart the history of pedagogy of dance. This thesis shows the juxtaposition of two kinds of dance pedagogues and stresses the parallels between them.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/3570