Original title:
Pojetí filmového zvuku v díle Roberta Bressona
Translated title:
The conception of film sound in the work of Robert Bresson
Authors:
Bartošová, Veronika ; Skall, Vladimír (advisor) ; Klenka, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Robert Bresson byl význačnou osobou francouzské kinematografie. Za svůj dlouhý život natočil čtrnáct filmů. Tématem této bakalářské práce je pojetí filmového zvuku v jeho díle. Práce má pět částí. První část je obecný úvod a zamyšlení se nad podstatou umělcova díla. V druhé části je několik málo slov o životě Bressona a o dramaturgických prvcích, které ve svých dílech využíval. Třetí část tvoří Bressonovy ?Poznámky o kinematografu?, které sepisoval během svého života a výběr z nich týkající se převážně zvuku. Čtvrtá část je věnovaná rozborům všech Bressonových děl z hlediska použití zvuku a zvukové dramaturgie a srovnání jeho teorie s praxí. Poslední část je zobecňující závěr o využití zvuku v Bressonově díle.Robert Bresson was a significant person of French cinema. In his long life he has made fourteen films. The theme of this thesis is the conception of sound in his films. This work consists of five parts. First part is a general introduction and thinking about the body of artist's works. Second part consists of a few words about Bresson's live and dramaturgical elements, which he use in his films. Third part consists of Bresson's ?Notes of cinematographe?, which he has written during his life and of a selection of them concerning mainly the sound. Fourth part is about analysis of all Bresson's films in terms of the use of sound and sound dramaturgy and compared his theory with practice. The last part is generalizing conclusion about the use of sound in Bresson's work.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/2564