Original title:
Zařazovaní prvků upside-down do hodin současného tance
Translated title:
Connecting upside-down elements in contemporary classes
Authors:
Ryšlavá, Jana ; Ovsová, Libuše (advisor) ; Raček, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] V této práci jsem popsala, kde jsou kořeny této techniky, co si pod ní představit a jak se odrází v praxi. Na základě práce s různými predagogy jsem se snažila najít společné znaky a principy, které lze brát za obecně platné. POmocí této zkušenosti a za využití abstrahovaných principů jsem vytvořila základní osu, jak současný tanec využívá upside-down prvky ve výuce současného tance. Dále se snažím poukázat na obecné časté chyby, které se vyskytují ve větším měřítku.Because I have seen so much use of upside down principles in my experience with contemporary dance classes and performance, I have taken this opportunity to research different methods used in the dance world to approach teaching these principles from a technical standpoint. From my experiences with different pedagogues, I have extracted similarities in approach. I have formed an axis to show how upside down elements are used in teaching; pointing to some general mistakes which I have discovered through classes I have taken and classes I have taught. Contact improvisation plays an important part in this thesis; it provides a point of origin in exploring how upside down practice has evolved over the years, as well as a window as to how the principles I have explored in this thesis can function realistically.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/2472