Original title:
Strategické umístění švýcarských firem na trhu v České republice - jaký význam má pro ně "Swissness"
Translated title:
Strategic positioning of Swiss companies in Czech republic and the force of Swissness for them
Authors:
Vehovská, Martina ; Jaklová, Martina L. (advisor) ; Kopalova, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám velmi aktuálním pojmem Swissness. Jako celek je Swissness celosvětově jednou z mála úspěšných národních značek. Zaměřila jsem se na Swissness v České republice a především na to, jak Swissness chápou a využívají švýcarské firmy na našem trhu. Dalším významnou část práce tvoří pojem Positionierung. Ukazuje nám možnosti, které existují pro umístění firem na trhu. Swissness-Positionierung nám potom nabízí 4 možnosti umístění na trhu.My bachelor paper is about very actual topic "Swissness". Swissness is one of the most known brand name on the world. I indented on Swissness in Czech republic and above all how comprehend Swissness Swiss companies in Czech republic. My next topic is about positiong. It shows us how to make positioning. Swiss positioning has 4 opions.
Keywords:
brand name; corporate culture; positioning; Swissness; Switzerland; Firemní kultura; Positionierung; Swissness; značka výrobku; Švýcarsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/11802