Original title:
Vztah mladých lidí ke značkám
Translated title:
Relationship of young people towards brands
Authors:
Klimentová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce je popsat a zhodnotit vztah mladých lidí v České republice ke značkám. V první kapitole se věnuji historickému vývoji přístupu ke značkám, funkcím značky, jejím prvkům a v neposlední řadě i rozdílům mezi značkou a produktem. Popisuji dva odlišné koncepty z oblasti brand managementu a sice Kellerově konceptu CBBE a Robertsově konceptu Lovemarks. V druhé kapitole charakterizuji mladé Čechy ve věku 15 až 30 let. Popisuji je pomocí výsledků z několika sociologických studií a z hlediska fenoménu generace Y. Poslední kapitola navazuje na obě předchozí a věnuji se v ní jen vztahu mladých lidí ke značkám. Vycházím jak z kvalitativního výzkumu, tak i z kvantitativního výzkumu, který jsem sama realizovala, a dále z informací popsaných v předešlých kapitolách.The goal of my diploma thesis is to describe and evaluate relationship of young people in Czech Republic towards brands. In first chapter I describe historical development of marketing approach towards brands, the function of a brand, its elements and the differences between brands and products. I mention and compare two diverse concepts of brand management - Kellers CBBE concept and Roberts Lovemarks concept. In the second chapter I characterize young Czechs at the age between 15 and 30. I do so thanks to information gathered from different sociological studies and from papers about phenomenom of generation Y. Last chapter follows the previous two and is purely about relationship of young pepople towards brands. I used for it facts described in the thesis above and data that I get from particular qualitative research as well as quantitative research that I realised by myself.
Keywords:
brand; brand management; CBBE; generation Y; Lovemarks; relationship towards brand; young generation; brand management; CBBE; generace Y; Lovemark; mladá generace; strategické řízení značky; vztah ke značce; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29143