Original title:
Implementace CRM IS v prostředí malé až střední společnosti poskytující služby
Translated title:
Implementation of CRM information system in a service oriented small and middle enterprise company
Authors:
Němec, Vojtěch ; Švecová, Lenka (advisor) ; Moravec, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku implementace informačního systému pro řízení vztahu se zákazníky z manažerského pohledu. Teoretická část popisuje strategie pro řízení vztahů se zákazníky v prostředí malých a středních firem poskytujících služby, technologické možnosti a situaci na trhu informačních systémů. Zabývá se dále hodnotou a přínosem informačních technologií pro podnik a zaměřuje se na samotný proces zavádění informačního systému v podniku. V praktické části je analyzován samotný konkrétní proces implementace informačního systému. Analýza je vypracována na základě zpětné vazby zákazníků společnosti a uživatelů systému. Kromě detailního hodnocení samotného projektu je kladen důraz na doplnění nedostatků projektů a na upozornění na možné chyby.Diploma thesis reviews a topic of Customer Relationship Management information system implementation from a managerial point of view. Theoretical part describes strategies for a Customer Relationship Management in a field of a small and middle enterprise business. It contains a description of technological options and a market situation in information systems business. Author describes a topic of information systems and their value added and is focused on a process of implementing the Customer Relationship Management information system. In a practical part there is a specific implementation project being analyzed. The analysis is based on the feedback of customers of a company and users of a new system. This part describes a specific implementation project, highlights possible failures and finds possible options to avoid them.
Keywords:
CRM value; Customer Relationship Management; implementation; project management,; risk; small middle enterprise; CRM; implementace; malý a střední podnik; projektové řízení; riziko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25166