Original title:
Analýza diskontního retailového trhu v Německu
Translated title:
Analysis of discount retail market in Germany
Authors:
Váchová, Radka ; Průša, Přemysl (advisor) ; Filipová, Alena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je podrobné zmapování diskontního trhu v Německu a následná analýza nákupního chování zákazníka diskontních prodejen. Teoretická část je zaměřena na definici a teorii retailingu obecně, zmíněn je hospodářský vývoj Spolkové republiky Německo pro lepší pochopení ekonomického postavení státu v rámci světové ekonomiky. Praktická část analyzuje diskontní trh na základě dostupných sekundárních dat. Sledovány jsou jak ekonomické veličiny jednotlivých zástupců německých retailových diskontních firem, tak jejich pozice v rámci celkového maloobchodního trhu. Další praktickou částí je výzkum typologie diskontního zákazníka, který byl proveden na základě dotazníkového šetření.The goal of this bachelor thesis is a detailed description of the german discount market and a subsequent analysis of the customer's purchasing behavior. The theoretical part deals with the definition and the theory of retailing in general. The historical evolution of Germany is mentioned for a better understanding of the german economic situation and pozition of the state within the world economy. The practical part deals with the discount market analysis, that was based on available secondary data. Both economic values of the main german retail discounters and their position within the retail market as a whole were put into consideration. The next practical part is focused on the customer's purchasing behavior study, which was realized in terms of a questionary research.
Keywords:
Aldi; customer typology; discount retailing; German discount market; Lidl; Aldi; diskontní retailing; diskontní trh v SRN; Lidl; typologie zákazníka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24291