Original title:
Firemní identita
Translated title:
Corporate Identity
Authors:
Muellerová, Ivonne ; Voráček, Jan (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce "Firemní identita" je vytvoření vlastního modelu firemní identity a následné aplikaci na konkrétní firmu. Teoretická část má za úkol seznámit čtenáře s pojemem, významem, determinanty a prvky firemní identity. Stěžejní pasáží v této části je rozdíl v pohledu na prvky firemní identity a to z důvodu, že nezařazuje firemní kulturu jako podkategorii firemní identity. Tento pohled na rozdíl, mezi firemní kulturou a firemní identitou, je z dlouholetých zkušeností managementu. Z těchto zkušeností byl vytvořen nový model firemní identity s názvem Pragmatics model of corporate idenity, který se nachází v praktické části. Tento model je vytvořen tak, aby umožňoval snadnou aplikaci v kterékoli organizaci a jeho cílem je rychlé zjištění celkového obrazu firemní identity. Funkčnost modelu je ověřena při aplikaci na konkrétní firmu. Závěr práce hodnotí jednotlivé prvky dané firmy a navrhuje případné zlepšení či změny. Hlavním přínosem této práce je jednoduchý model aplikovatelný na libovnou společnost vycházející z dlouholeté zkušenosti a praxe managementu, který rychle zjistí stav corporate identity zájemcům o danou společnost.The subject of the thesis "Corporate identity" is to create its own model of corporate identity and susequent application to a particular company. The theoretical part is to acquaint the reader with notion, importance, determinants and elements of corporate identity. Fundamental part is the difference in the perception of elements of corporate identity because the corporate identity doesn't include the corporate culture as its subsection. This different perception is from the long-term experiences of management despite the others. From these experiences was created the new model called "Pragmatic model of corporate identity" which is located in the practical part. This model is designed to allow easy application in any organization and its goal is to quickly describe company image of identity. The functionality of the model is verified by application to a particular company. The conclusion evaluates individual elements of the company and suggests possible improvement or changes. The main contribution of this thesis is the simple model applicable on any organization based on years of experiences of management and which can quickly describe the situation of the corporate identity to interested parties.
Keywords:
Corporate culture; Corporate identity; Pragmatic model of corporate identity; corporate identity; firemní identita; model firemní identity
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24666