Original title:
Teorie, problematika a praxe koučinku jako metody rozvoje manažerů v České republice
Translated title:
Theory, issues and practice of coaching as a method of developing managers in the Czech Republic
Authors:
Bartošíková, Andrea ; Dvořáková, Zuzana (advisor) ; Dobeš, Richard (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem moderních společností je zaměstnávat především kvalitní zaměstnance. Management společnosti by měl mít stále na paměti, že jakákoliv investice do vzdělávání zaměstnanců podporuje růst podniku a dosažení vytyčených strategických cílů. Jestliže management využívá koučink, měl by také být schopen kladně podpořit osobní rozvoj svých zaměstnanců. Nalezení správné cesty k osobnímu rozvoji znamená být ve své práci nejenom kvalitní ale také motivovaný, schopný a loajální. Autorka v práci aplikuje inovativní pohled ve formě vlastních zkušeností z pracovního i osobního života a vytváří tak zajímavou myšlenku aplikace koučinku jako vzájemně prospěšného win x win vztahu zaměstnance a managementu. Práce je podložena odbornými zkušenostmi špičkové a renomované koučinkové společnosti Krauthammer Czech republic, s.r.o., jejich projektem Krauthammer Observatory 2009 a dále o vlastní rozsáhlý průzkum, kterým autorka poukazuje na aktuální stav koučinku v České republice za rok 2010. Práce je systematicky členěna a je tak vhodným nástrojem pro poznání jaký je koučink, a který koučink je kvalitní.The aim of modern companies is above all employ quality employees. Company management should still keep in mind that any investment in employee training promotes business growth and achieving the identified strategic objectives. If management uses coaching, he should also be able to positively encourage the personal development of his employees. Finding the right path to personal development is to be not only quality but also motivated, capable and loyal in their work. The author of this work applies an innovative perspective in the form of her own experience of work and personal life, creates and interesting idea of application of coaching as a mutually beneficial win x win relationship between employees and management. The work is supported by professional experience of excellent and renowned coaching company Krauthammer Czech republic, Ltd., the project Krauthammer Observatory 2009, and by author's extensive research, which refers to the current situation of coaching in the Czech republic in 2010. The work is systematically divided and is an appropriate tool for understanding what is coaching and which coaching is quality.
Keywords:
coaching; employee; learning organization; managers; motivation; koučink; manažeři; motivace; učící se organizace; zaměstnanci
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24258