Original title:
Hodnocení investičních aktivit firmy Škoda Auto na strategicky významných zahraničních trzích
Authors:
Koláčná, Kateřina ; Plchová, Božena (advisor) ; Korandová, Jiřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé práce je osvětlit důvody, způsoby a výsledky zahájení investic Škoda Auto na strategicky významných trzích. Škoda Auto operuje na trzích východní Evropy a Asie skrz několik variant: v rámci licence, plné hloubky výroby nebo montáže. Rovněž vyrábí či montuje vozy buď ve vlastních závodech nebo v partnerských továrnách. Důvodů pro takovou variabilitu jsou různé, hlavním je snaha o dosáhnutí nízkých nákladů a co největšího podílu na trhu. Přičemž hlavně na trzích jihovýchodní Asie počítá vlastník Škoda Auto, Volkswagen AG, s výhodou kladných asociací se značkou Škoda a Českou republikou, které byly vytvořeny v průběhu druhé poloviny 20. století.The aim of my thesis is to show reasons, ways and results of initiation Škoda Auto's strategicly important investments. Škoda Auto operates in the eastern-europe and asian markets through several options: licence, full production and assembly lines. It also produces or assembles cars either in its own or Volkswagen's or partner's factories. The reasons for this variability are various, the main ones are to reach as low costs as possible and to gain as large market share as possible. Mostly in the eastern-asian market, Škoda Auto owner, Volkswagen concern, relies on the advantage of positive associations with the Škoda Auto brand and the Czech Republic itself, these associations were created during the second half of the 20th century.
Keywords:
investments; strategic markets; Škoda Auto; investice; strategické trhy; Škoda Auto
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25392