Original title:
Obchodní a kulturní specifika Indie
Authors:
Schánová, Petra ; Müllerová, Františka (advisor) ; Korandová, Jiřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce si klade za cíl přiblížit indické hospodářství v celém komplexu vlivů, které jej formují. V první části je nastíněno zeměpisné, historické a kulturní pozadí, důležité pro formování dnešní podoby indické ekonomiky. Druhá část se snaží přiblížit fakt, že bez znalosti kulturních odlišností nemusí být ekonomická spolupráce vždy úspěšná. Navazující kapitola zasazuje Indii do prostředí mezinárodních obchodních vztahů a zmiňuje mj. spolupráci s Českou republikou. Na závěr se podíváme na Indii z pohledu celosvětového hospodářství jako na zemi s velkými ekonomickými ambicemi.The thesis on India tries to show the country and its economics in the links with geographical, cultural and historical background. The work consists of four parts. The first part provides the basic facts about the country from various angles. Second part enables us to reveal some social habits necessary for respectful and successful negotiating with Indian partners. The third chapter describes India as a fast developing country which even reached the position of an investor in many countries including the Czech Republic. The final part sets India in the framework of world's economics and shows it as a country with a rapidly increasing rate of growth.
Keywords:
geographical, cultural and historical background; investor; negotiating; rate of growth; ekonomické ambice; mezinárodní obchodní vztahy; zeměpisné, sociální a kulturní prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25343