Original title:
Kontextová reklama s využitím Google AdWords a Google AdSense
Translated title:
Contextual advertising using Google AdWords and Google AdSense
Authors:
Mihok, Radovan ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Koblovsky, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá kontextovou reklamou na internetu pomocí služby Google AdWords. Popisuje jednotlivé části plánování reklamní kampaně (volba produktů, typů reklamy, klíčových slov), řízení a hodnocení úspěšnosti (výpočet ROI a dílčí ROI).The thesis introduces contextual advertising on internet using Google AdWords. The paper describes individual steps of an ad campaign (product choosing, ad types, keywords), its management and success evaluation (calculation of ROI and modified ROI).
Keywords:
contextual adversiting; Google AdWords; internet marketing; PPC advertising; Google AdWords; internet marketing; kontextová reklama; PPC reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23773