Original title:
Analýza efektivnosti přímé pošty při prodeji a aktivaci kreditních karet v České spořitelně, a.s.
Translated title:
The analysis of the effectivness of the direct mailing at selling and activating of the credit cards in Česká spořitelna, a.s.
Authors:
Zitková, Iva ; Koudelka, Jan (advisor) ; Svobodová, Zdena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na akce přímého oslovení formou dopisu v České spořitelně, a.s. Cílem této práce je zjištění, zda a které z těchto kampaní zasílání dopisů byly efektivní. Je zde porovnáno 12 druhů dopisů z roku 2007 v oblasti prodeje a aktivace kreditních karet a sledován počet prodaných kreditních karet díky dané kampani a z toho počet aktivních karet po 2 měsících od kampaně. Na závěr jsou shrnuty prvky úspěšného dopisu.The paper is focused on the letters with direct adressing made by Česká spořitelna, a.s. The aim is to find out whether and which of the campaigns were successfull. 12 types of the letters from 2007 are observed in the areas of selling and activating of the credit cards. In the end the general items of the successfull letter are listed.
Keywords:
credit cards; direct mailing; Direct marketing; payment cards; direct mail; kreditní karty; platební karty; přímá pošta; Přímý marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/11724