Original title:
Online Marketing in Small and Medium sized companies
Translated title:
Online marketing v malých a středních podnicích
Authors:
Mehra, Vikram ; Král, Petr (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] Online marketing plays a significant role in business and the World Wide Web has proven to become a platform for success for many enterprises and industries. The advantages that comes with the use of the internet platform for the marketing goods and services makes it imperative for Small and Medium Enterprises (SMEs) to adopt, in order to stay competitive in the fast changing global market. The main objective of this study is to explore the dynamics of the Internet in connection with (SMEs). The case study approach is used in this study. Hence, this thesis provides an analysis of the internet marketing strategy in the company NWT a.s. and its e-shop Patro.cz. The study found that, the internet as a marketing tool can enhance customer relationship and enable SMEs in particular to maintain close contact with their customers and provide them with a compelling shopping experience so as not to lose them to other competitors.Online marketing hraje významnou roli v obchodním světě a World Wide Web se stal platformou pro úspěch mnoha firem a společností. Aby malé a střední podniky (SME) zůstaly konkurenceschopnými na rychle se měnícím globáním trhu, ukázalo se jako zásadní aplikování výhod, které vyplývají z užívání internetu pro marketing zboží a služeb. Hlavním cílem této studie je prozkoumat dynamičnost internetu ve spojitosti se SME. V práci byla použita metoda případové studie. Z toho důvodu tato práce analyzuje strategii internetového marketingu společnosti NWT a.s. a jejího e-shopu Patro.cz. Studie prokázala, že internet, jako marketingový nástroj, může zlepšit zákaznické vztahy, ale především umožňuje SME udržovat úzké vztahy se svými zákazníky a dělit se s nimi o přesvědčivé nákupní zkušenosti a neztratit tak své zákazníky ve prospěch svých konkurentů.
Keywords:
E-Marketing; internet; marketing communications; online; SMEs; E-Marketing; marketing communications; SMEs
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23458