Original title:
Využití event marketingu v marketingovém programu
Translated title:
Use event marketing in marketing program
Authors:
Vančurová, Vendula ; Hesková, Marie (advisor) ; Slabá, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je seznámení s event marketingem, definování jeho cílů a pochopení podstaty. První část práce se zabývá teoretickými pohledy na event marketing, na jeho význam, roli v komunikačním mixu a jeho místo mezi čtyřmi P. Druhá část práce nahlíží na event marketing z praxe. Jako případová studie byla zvolena prezentace společnosti INTERNET CZ, a. s. a její účast na veletrhu Invex Forum v Brně. Součástí práce jsou výsledky dotazníkového průzkumu.The aim of bachelor work is to introduce the event marketing, defining its objectives and understanding of the substance. The first part deals with the theoretical perspectives on event marketing, its importance, role in the communications mix and its place among the four P. The second part looks at the experience of event marketing. As a case study presentation was chosen by INTERNET CZ, as, and its participation in the Forum Invex Forum in Brno. Part of this work are the results of a questionnaire survey.
Keywords:
event marketing; marketing mix; questionnaire survey; Situation Analysis Company; dotazníkový průzkum; event marketing; marketingový mix; situační analýza firmy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24678