Název:
Dodávka informatických služeb - technologické a procesní zajištění dostupnosti a kontinuity služeb ve vazbě na podnikání a sjednané parametry služeb.
Překlad názvu:
Information Service Delivery - IT Service Continuity Managment
Autoři:
Lipčák, Peter ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Martanová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zaobírá aspekty řízení podnikové kontinuity podle metodik ITIL a COBIT. Cílem práce je na základě srovnání oblasti procesu řízení podnikové kontinuity řešené metodikami ITIL a Cobit zjistit, zda existuje aplikovatelné obecné řešení tohoto procesu prostřednictvím integrace těchto metodik, a pokusit se najít a vymezit oblast, která by si v metodikách zasloužila větší prostor. Na základě tohoto poznání pak navrhnout obecné komplexní řešení tohoto problému za pomoci konfrontace těchto metodik. Úvodní část je zaměřená na vymezení oblasti řízení podnikové kontinuity, definici klíčových pojmů problematiky, její souvislost s řízením kontinuity IT služeb a přehled dostupných metodik, standardů a best practices řešících danou oblast. V dalších částích se práce věnuje již konkrétně jednotlivým metodikám ITIL a COBIT a jejich způsobu řešení oblasti řízení podnikové kontinuity. Závěrečná kapitola pak srovnává přístup obou metodik k řešení oblasti podnikové kontinuity na základě definovaných klíčových oblastí (cílová skupina, typ podniku, terminologie, zralostní modely, metriky, koncept řízení podnikové kontinuity a vzájemné namapování) a poskytuje obecný komplexní návod řešení procesu řízení podnikové kontinuity za současné implementace obou metodik. Přínosem práce je taky vymezení důležité oblasti iracionálního chování zaměstnanců během krizových situací a její zapracování do obecného řešení.This thesis deals with the aspects of managing the business continuity by the methodologies of ITIL and Cobit. The main thesis objective is to find out if there exists one general aplicable solution of the business continuity managment process based on the relative approach comparison and integration of both methodologies and afterwards to define this general solution. The secondary thesis objective is to try to specify the problem issue, which is not covered neither one of those methodologies and then integrate it into this general solution. The purpose of first chapter is to analyze and generally describe the business continuity managment area, its relation with IT Service Managment, to define all key issue terms and to give a best practice review dealing with this field. In the following chapters there is a detailed look at the concrete individual approaches of metodics ITIL and Cobit to the area of business continuity managment. The final chapter deals with approach comparison of both methodologies based on by author defined key fields as target group, enterprise type, terminology, mature models, metrics, concept and relative mapping of relevant points. The chapter provides the general complex solution guideline of this issue by simultaneous implementation of both methodologies as well. This is the main contribution of this work. The next contribution consists in the definition of irrational employee behaviour problem during disaster and its integration to this general guidelines.
Klíčová slova:
Cobit; ITIL; Řízení podnikové kontinuity; Business Continuity Managment; Cobit; ITIL
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23432