Original title:
Retailing v Bělorusku
Translated title:
Retail trade in Belarus
Authors:
Biazrukaja, Aksana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V diplomové práci věnuji svoji pozornost vývoji maloobchodu v Bělorusku v posledních letech a možnostem vstupu na běloruský trh zahraničních retailerů. Nejprve jsem se zabývala popisem aktuální situace v Bělorusku, a to jak ekonomické tak politické. Následně jsem pokračovala popisem maloobchodního trhu, jeho základních ukazatelů, nejpoužívanějších způsobů prodeje a druhů prodejen a marketingovou komunikací. Popsala jsem spotřebitelské chování běloruského zákazníka a možnosti vstupu na běloruský maloobchodní trh zahraničních sítí.In this thesis I focus on the retail trade development in Belarus in recent years and opportunities for entering the Belarusian retail market for foreign retailers. First of all I describe current situation in Belarus, both economic and political. Then I described the retail market, its basic indicators, the most common methods of sale, types of retail outlets and marketing communication. Finally I described consumer behavior of Belarusian customer and opportunities for foreign retailers to enter Belarusian retail market.
Keywords:
Belarus; Consumer behavior; Retail; Retail trade; Bělorusko; chování zákazníka; maloobchod; retailing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27027