Original title:
Postavení firmy Tesco na trhu, porovnání Česká republika a Velká Británie
Translated title:
Position of Tesco, comparision United Kingdom and Czech Republic
Authors:
Saláková, Eva ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je srovnat postavení společnosti Tesco na britském trhu s postavením na českém trhu. Práce rozebírá pozici na daném trhu, nejdůležitější konkurenty na obou trzích i použité strategie.The objective of the study is to compare the position of Tesco Company on the British market with its position on the Czech market. The study analyses its position in a given market, the most important competitors in both markets and applied strategies.
Keywords:
comparison; Tesco plc; Tesco Stores ČR a.s.; srovnání; Tesco plc; Tesco Stores ČR a.s.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/11649