Original title:
Strategická analýza neziskové organizace
Authors:
Doležalová, Jitka ; Vávrová, Hana (advisor) ; Pemová, Tereza (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce bylo provedení strategické analýzy podnikání paní Kateřiny Kadlecové, majitelky ortodontické zubní laboratoře. Diplomová práce by měla dopomoci laboratoři při transformaci na sociální firmu. Strategická analýza se věnuje rozboru makroekonomického a mikroekonomického okolí, jež bezprostředně ovlivňuje jak dosavadní podnikání, tak samozřejmě také podnikání v podobě sociální firmy. Pakliže laboratoř splní veškeré legislativní požadavky, může dojít k plné transformaci od ledna 2011. Výsledky analýzy prokázaly velmi dobrou strategickou pozici na trhu mezi konkurenty, a to především díky vysoké kvalitě dodávaných produktů. Stanovila jsem pro laboratoř, jakožto sociální firmu, základní strategické cíle. První z nich se týká zaměstnávání osob zdravotně postižených či jinak na trhu práce znevýhodněných, druhý je zaměřen na udržení stávající kvality. Pro následující rok jsem také stanovila šest taktických cílů.The aim of the final thesis was implementation of strategic analysis of dental orthodontia laboratory. The final thesis should help to laboratory during the process of transformation to social entrepreneurship. Strategic analysis pursues macroeconomic and microeconomic environment that influence enterprise in profitable and nonprofit surroundings. In case that laboratory will execute all statutory claims, transformation could be done in january 2011. Results of the analysis proved very good strategic position of laboratory between competition. High quality of the products was the main reason. I determined two strategic aims for laboratory as social entrepreneurship. The one of them deal with the employing of the handicapped or disadvantaged people in the labour market. The second one focus on the sustenance of the contemporary high quality. I divided these aims to the six tactical goals.
Keywords:
PEST analysis; Porters mode of five strenghtens; social entrepreneurship; strategic analysis; PEST analýza; Porterův model konkurenčních sil; sociální podnikání; strategická analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23572