Original title:
Marketing vzdělávací instituce
Translated title:
Marketing of an Educational Institution
Authors:
Šijan, Pavel ; Hesková, Marie (advisor) ; Slabá, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem diplomové práce je oblast marketingu na poli vzdělávacích institucí. První část práce je zaměřená na teoretická východiska marketingu služeb obecně, specifika marketingu vzdělávacích institucí a marketingovou komunikaci. Praktická část práce se věnuje výběru vzdělávací instituce, provedení analýzy interního a externího prostředí školy, realizaci marketingového výzkumu zkoumajícího image školy. Na tomto základě poté navrhuje konkrétní marketingovou komunikační strategii.The main subject of this thesis is the area of marketing for educational institutions. First part is focused on general theoretical aspects of marketing of services, specificity of marketing for educational institutions and marketing communication. The operative part attends to a selection of an educational institution, an execution of an analysis of internal and external environment of the school, an implementation of a marketing research recognizing image of the school and based on that designing the concrete marketing communication strategy.
Keywords:
marketing analysis of a school; marketing for school; marketing research; school communication strategy; school image; image školy; komunikační strategie školy; marketing školy; marketingová situační analýza školy; marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26045