Original title:
Značka jako nehmotné aktivum firmy
Translated title:
Trademark as an Intangible Asset of a Firm
Authors:
Harantová, Monika ; Hesková, Marie (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V teoretické části diplomové práce na téma "Značka jako nehmotné aktivum firmy" jsou vysvětleny teoretické aspekty brand managementu a metody ocenění značky jako nehmotného aktiva. V praktické části diplomové práce je provedena situační analýza vybrané společnosti a následně vypočtena hodnota značky pomocí adekvátních metod. V závěru práce je zpracován návrh a doporučení zápisu značky do Rejstříku ochranných známek.In the theoretical part of thesis: "Trademark as an intangible asset of a company", the theoretical aspects of brand management and methods of valuation of brands as intangible assets are explained. In the practical part of thesis a company analysis is undertaken and brand value is calculated by using adequate methods. Final suggestion and recommendation for trademark registration in the Register of Trade Marks are mentioned in the conclusion of thesis.
Keywords:
Brand; Brand management; Brand valuation; Intangible asset; Brand management; Nehmotný majetek; Ocenění značky; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26954