Original title:
Tvorba strategie společnosti Mary Kay (Czech Republic) s.r.o.
Translated title:
Strategy Generation of Mary Kay (Czech republic) s.r.o.
Authors:
Vehovská, Martina ; Sedláčková, Helena (advisor) ; Bučová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci se zabývám celkovým procesem tvorby strategie a její důležitostí pro podnik. V teoretické části jsem se snažila zdůraznit hlavní smysl jednotlivých analýz a uvést jejich silné a slabé stránky. V praktické části jsem pak zpracovala a zhodnotila proces tvorby strategie společnosti Mary Kay. Nepokoušela jsem se však o vytvoření nové koncepce strategie, ale snažila jsem se zjistit, proč právě tato strategie, která se již tolik let nemění, stojí za nebývalým úspěchem společnosti.My thesis is about strategy generation and its importance for the company. In the theoretical part, I tried to emphasize the main purpose of the analysis and indicate their strengths and weaknesses. In the practical part, I worked out and evaluated the process of generation Mary Kay strategy. I was not trying to generate a new concept of the strategy, but I tried to figure out why this strategy, which has been unchanged for many years, is so successful.
Keywords:
Mary Kay; Strategic Analysis; Strategy Generation; Mary Kay; Strategická analýza; Tvorba strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24868