Original title:
Analýza možností vstupu firmy BLAŽEK PRAHA a.s. na ruský trh
Translated title:
The analysis of the possibilities of entry of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. on the russian market
Authors:
Ajgrmanová, Lucie ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Blažek, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce je na základě velmi důkladné analýzy ruského trhu zhodnotit možnosti vstupu společnosti BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruský trh a navrhnout optimální marketingovou strategii vstupu. Úvodní kapitola je věnována firmě BLAŽEK PRAHA, a.s. Druhá kapitola obsahuje PEST analýzu ruského trhu. Třetí část popisuje expanzi firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na polský a slovenský trh a obsahuje možné příčiny rozdílného přijetí značky Blažek na obou trzích. Obsahem čtvrté kapitoly je vedle SWOT analýzy firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. pro ruský trh také analýza ruského maloobchodního oděvního trhu, segmentace ruských spotřebitelů a analýza konkurence na ruském trhu pánských oděvů. Těžištěm diplomové práce je pátá kapitola, ve které je formulována marketingová strategie firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. při vstupu na ruský trh a popisuje první kroky se kterými je spojeno zahájení podnikatelské činnosti firmy BLAŽEK PRAHA, a.s. na ruském trhu.The aim of my master thesis is to analyse the possibilities of entry of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. on the russian market and to propose the optimal marketing strategy for the entry. The first chapter introduces the company BLAŽEK PRAHA, a.s. The second chapter contains the PEST analysis of the russian market. The third chapter describes the expansion of the company on the polish and slovak market and shows the possible reasons for different acceptance of the brand Blažek on both markets. The fourth chapter contains the SWOT analysis of the company BLAŽEK PRAHA, a.s. for the russian market, and the analysis of the russian retail market of men formal clothes, the segmentation of the russian consumers and the analysis of the competition of the company on the russian market. In the fifth chapter I defined the marketing strategy of he company BLAŽEK PRAHA, a.s. for its entry on the russian market. In this chapter I also described the first steps the company should take when entering the russian market and mistakes the company should avoid not to fail when entering it.
Keywords:
Expansion on the foreign market; marketing strategy; PEST analysis; Russia; SWOT analysis; expanze na zahraniční trh; marketingová strategie; PEST analýza; Rusko; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24080