Original title:
Analýza přímého prodeje ve společnosti Southwestern
Translated title:
The analysis of direct sales in the company Southwestern
Authors:
Mikulík, Miroslav ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Má bakalářská práce je zaměřená na využití přímého prodeje jako metodu distribuce a prodeje výrobků a služeb. Analyzuji produkci prodejců americké společnosti Southwestern a navrhuji možná zlepšení jejich výkonu. Teoretická část je věnována úvodu do problematiky přímého prodeje, historii, postavení v dnešním světě a profilu prodejců s využitím dostupné literatury a údajů. Část je věnována i multilevel marketingu, marketingovému mixu, obecnému popisu postupu a nakonec struktuře otázek kladených během procesu prodeje. Hlavním motivem praktické části je analýza produkce prodejců americké společnosti Southwestern, která přímého prodeje využívá k distribuci svých výrobků a služeb. Využiji interních dat, které jsem dostal k dispozici. Stručně popíši trh, na kterém se vyskytuje, produkty, komunikační mix a organizační strukturu. Závěr obsahuje doporučení ke zvýšení průměrné produkce prodejců společnosti Southwestern.My bachelor thesis is focused on describing direct sales as one of the methods of distributing and selling goods and services. I analyze production of the American company called Southwestern and suggest ways how to improve their production. My theoretical part is focused on the description of direct sales, history, profiles of dealers and current position of direct sales on the world market. I also describe the multilevel marketing, the marketing mix, essential parts of the cycle of selling and the sales talk. The purpose of my analytical part of the bachelor thesis is to analyze the production of Southwestern company dealers. It is one of the companies, which still use direct selling for distribution and selling their goods and services. I will use the internal data of the Southwestern company. I also describe company in general, the market it belongs to, goods and services, communication mix and the organizational structure. In the conclusion, there are recommendations on how to make the selection process and training more effective.
Keywords:
codex; communication; dealer; direct sale; production; provision; sale; Southwestern; kodex; komunikace; prodej; prodejce; produkce; provize; přímý prodej; Southwestern
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24312