Original title:
Obchodní a kulturní specifika SAE se zaměřením na Dubai
Translated title:
Business and cultural differences of the UAE focusing on Dubai
Authors:
Štuchalová, Petra ; Müllerová, Františka (advisor) ; Korandová, Jiřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce by měla sloužit pro výchozí orientaci především podnikatelským subjektům, které uvažují o proniknutí na trh Spojených arabských emirátů. Klade si za cíl poskytnout informace o obchodním prostředí SAE s ohledem na kulturu země. Jedním z klíčů k úspěchu je kromě obchodních, technických či jiných znalostí pochopení místní, tedy arabské mentality, a odlišnému přístupu k obchodování. Usiluji o propojení co nejvíce informací z různých zdrojů v návaznosti na vlastní zkušenosti z regionu. Celá práce je složena ze čtyř částí. První část se věnuje obecné charakteristice SAE. Druhá pojednává o obchodních relacích SAE a specifikuje místní trh. Třetí sekce analyzuje kulturní a obchodní rozdíly a poslední, čtvrtá část, se zakládá na letitých zkušenostech cizinců žijících v Dubai.The bachelor thesis should be used for the initial orientation especially for entrepreneurs who are considering penetrating the United Arab Emirates markets. The thesis aims to provide an in depth analysis of the business environment within the UAE, with special regard to the culture of the region and related indiosyncracies. One of the key success factors, besides the commercial, technical or other related knowledge, is a comprehensive understanding of the local, predominantly Arab, mentality and the unique approach to trading. This report seeks to incorporate as much information as possible from various sources overlaid with my own personal experiences with regional practises. The thesis is segmented into four components. The first section is dedicated to general characteristics of the UAE, the second section examines trade relations within the region, the third section examines important cultural and commercial differences, and the final section is based on the long experiences of expatriates living in Dubai.
Keywords:
Cultural and commercial differences; Specifics of the market; The United Arab Emirates; Trade relations with the Czech Republic; Kulturní a obchodní rozdíly; Obchodní vztahy s ČR; Specifika trhu; Spojené arabské emiráty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24443