Název:
Jsou automobily šetrnější k životnímu prostředí ve skutečnosti opravdu šetrné?
Překlad názvu:
Are environmentally friendly cars really that environmentally friendly?
Autoři:
Jiroutková, Tereza ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Rotschedl, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá emisemi CO2 vzniklými výrobou nového automobilu VW Golf. Jejím základem je oficiální studie vydaná automobilkou Volkswagen týkající se výrobních emisí 4 typů VW Golf. V této práci není do emisí vzniklých výrobou započítán dovoz součástí a materiálů z jiných částí světa nebo jiných částí Evropy. Cílem práce je spočítat emise CO2 vzniklé na základě provozu nákladních lodí a kamionů dopravujících komponenty do německého Wolfsburgu k finální montáži a určit, zda jejich vynechání z oficiálních zpráv automobilky je či není závažným zkreslením. Pomocí údajů o silničních a námořních vzdálenostech jsou zde vypočítány 3 modelové příklady dovozu z několika továren VW rozmístěných na různých kontinentech a emise CO2 vzniklé touto přepravou. Prostřednictvím výpočtů a porovnání výsledných transportních emisí CO2 s emisemi vzniklými během samotné výroby automobilu ve Wolfsburgu nebylo prokázáno, že by tento objem emisí byl zásadní. A tedy na základě mých výpočtů nebylo dokázáno, že byly oficiální údaje o výrobních emisích zkreslené.This thesis deals with CO2 emissions that rise from manufacturing of new VW Golf. The basis is official study issued by Volkswagen car factory which is concerned with manufacturing emissions of 4 types of VW Golf. In this paper they leave out emissions that origin from transportatiton of components and materials from other parts of world or other parts of Europe. The purpose of thesis is to count CO2 emissions generated by operation of cargo ships and trucks that are transporting components to the Wolfsburg car factory in Germany for final assembly and determine, if the omitting of those emisssions from official study from this car factory is or is not a serious distortion. Using data on road and sea distances are there counted 3 model examples of importing from several VW car factories spread over several continents and CO2 emissions caused by this transportation of components. Through calculations and comparing the results of CO2 emissions from transportation with emissions produced during car manufacturing in Wolfsburg was not shown that the emissions were crucial. And therefore based on my calculations was not shown that the offical emission data were distorted.
Klíčová slova:
emise CO2; přeprava komponent; VW Golf; výroba automobilu; Car production; CO2 emissions; transportation of components; VW Golf
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/27636