Original title:
Nové trendy v marketingu
Translated title:
New trends in marketing
Authors:
Bartoň, Jaroslav ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Hejda, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vlivem a možnostmi využití sociálních sítí v marketingu a využitím nově vzniklého fenoménu hromadných slev pro marketingové účely. V teoretické části se práce zabývá popisem těchto marketingových kanálů a nastiňuje možnosti jejich konkrétního použití. Praktická část bakalářské práce zkoumá především spotřebitele, na které jsou tyto kampaně namířeny a jejich vnímání marketingových kampaní za pomoci těchto kanálů. Výzkum mezi spotřebiteli je prováděn analýzou sekundárních dat a sběrem a analýzou primárních dat pomocí dotazníků a hloubkových rozhovorů.This thesis deals with influence and possibilities of using social networks in marketing and using relatively new phenomenon of "group buying" or "Tuangou" for marketing purposes. In the theoretical part the thesis deals with the description of these marketing channels and outlines possibilities of their practical application. The practical part of the thesis examines particular consumers, who are targets of these campaigns and their perceptions of marketing campaigns through mentioned channels. The research among consumers is done by an analysis of secondary data and by collection and analysis of primary data through questionnaires and interviews.
Keywords:
Facebook; Marketing communication; social networks; Facebook; Marketingová komunikace; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28198