Original title:
Srovnání webových stránek vybraných leteckých společností
Translated title:
Comparison of web pages of the selected airline carriers
Authors:
Ondrová, Lucie ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Toman, Prokop (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] S masivním rozvojem internetu v poslední době stále větší množství zboží a služeb je prodáváno a nabízeno online. Výjimkou nejsou ani letecké společnosti, které nabízí možnost koupě letenek a získání informacích o letech na svých webových stránkách. Kvalita webu je proto důležitým faktorem jejich úspěchu. Proto je dobré mít metodiku, která dokáže ohodnotit kvalitu webové prezentace letecké společnosti. V této práci se pokusíme takovouto metodiku vytvořit. Webové stránky budou posuzovány zejména z pohledu uživatele, a to ze čtyř hlavních úhlů pohledu: grafický design, přístupnost, použitelnost a informační obsah, přičemž dvěma posledním kritériím bude věnována největší pozornost. Každé kritérium bude sestávat z dílčích kritérií, která budou mít bodové ohodnocení. Tuto metodiku aplikujeme na webové stránky ČSA, Lufthansy a British Airways. Správnost metodiky potvrdíme uživatelským dotazníkem, kde uživatelé hodnotí výše zmíněné webové stránky. Výsledky dotazníku porovnáme se závěrem naší analýzy, čímž zjistíme, zda je námi navržená metodika použitelná.With the massive expansion of the internet in the last years many comodities and services are offered and sold online. Airline companies are no exception. Booking of flights and getting flight information is possible through their web pages. Quality of web pages is therefore an important factor of their success. Therefore it is imperative to have a methodology through which we can evaluate the quality of airline company web pages. The goal of this work is to create such a methodology. Web pages will be evaluated mainly from the user view, from four different angles: graphical design, accessibility, usability and informational value. The last two criteria will be the most important. Each criterion will be comprised of several partial components, which will be assigned a point value. The methodology is applied to the web pages of the Czech Airlines, Lufthansa and British Airways. The correctness of our evaluation will be confirmed by the user poll where people are evaluating the above mentioned web pages. The results of the poll will be compared to the results of our analysis. That way we will find out if our evaluation system is usable.
Keywords:
airline carriers; comparison; web pages; letecké společnosti; srovnání; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23999