Original title:
Marketingová strategie Montessori Centra Pomněnka
Translated title:
Marketing Strategy of the Montessori Centre Pomněnka
Authors:
Křikava, Bronislav ; Nový, Jan (advisor) ; Sedláková, Jaroslava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá marketingovým plánem soukromé neziskové organizace. Jejím cílem je analyzovat současnou pozici soukromého neziskového zařízení zaměřeného na rozvoj zdravých a integraci handicapovaných dětí předškolního věku založeného na principu metody Marie Montessori a navrhnout strategický marketingový plán zaměřený na dosažení dlouhodobé udržitelnosti organizace. Teoretická část vymezuje základní prostor neziskového sektoru. Charakterizuje soukromý neziskový sektor, definuje pojmy marketing, marketingová strategie a základní analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. Praktická část představuje Občanské sdružení Pomněnka -- vznik, historii a jeho projekt Montessori Centrum Pomněnka. Na základě provedení a vyhodnocení marketingových analýz, konkurenčního prostředí a marketingového mixu prostředí jsou navrženy konkrétní návrhy a doporučení, které vedou ke splnění cíle práce -- navržení marketingového plánu za účelem dosažení dlouhodobé udržitelnosti organizace.The topic of this bachelor's thesis is a marketing plan of a private non-profit organisation. It's aimis to analyse contemporary position of a private non-profit institution focusing on development of healthy children and integration of handicapped children in preschool age according to Marie Montessori's method. It also proposes a marketing plan focused on achieving a long-term tenability of the company. Theoretical part incloses basic area of non-profit sector. It describes private non-profit sector, defines terms of marketing, marketing strategy and basic analysis of the external and internal enviroment. The practical part is the emergence of a Civic association Pomněnka - history, and its project Montessori Centre Pomněnka. On the basis of the implementation and evaluation of marketing analysis, competitive environment and marketing mix environment are designed concrete proposals and recommendations, which lead to the fulfilment of the objectives of the work -designing a marketing plan in order to achieve the long-term tenability of the organization.
Keywords:
marketing; Montessori Centre Pomněnka; non-profit organisation; marketingová strategie; Montessori Centrum Pomněnka; nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/23719