Original title:
Specifika marketingové komunikace na německém trhu
Translated title:
Specifics of marketing communication for the German market
Authors:
Kadlecová, Eva ; Král, Petr (advisor) ; Šilhavík, Radek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářské práce se zabývá tématikou marketingové komunikace. Jejím cílem je zjistit specifika marketingové komunikace na německém trhu, prostřednictvím analýzy srovnání české a německé marketingové komunikace. Bakalářská práce je rozdělena na tři kapitoly. Dvě teoretické kapitoly (Marketingová komunikace, Komunikační proces s mezinárodními specifiky)a praktická kapitola (Srovnání marketingové komunikace na německém a českém trhu). Druhá teoretická část je podkladem pro praktickou část. Je tvořena všeobecnými specifiky, které je potřeba zohlednit, při mezinárodní komunikaci.V praktické části je provedena analýza současné německé a české marketingové komunikace, popis zemí, jejichu trh a spotřebitelů.This thesis deals with topic of marketing communication. Its goal is evaluate the specifics of marketing communication for the German market by comparison of Czech and German communications markets. The thesis is divided into three parts -- two theoretical and one practical part. The second theoretical part consists of literary sources dealing with issues of international marketing communication.In the practical part, is analyzed the comparison of Czech and German communication markets, the description of the country and their consumers.
Keywords:
advertisement; direct marketing; marketing communication; product placement; public relation; sales promotion; marketingová komunikace; podpora prodeje; product placement; public relation; přímý marketing; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25551