Název:
Konkurenčná analýza trhu automobilov v ČR
Překlad názvu:
Competition analysis of car market in CR
Autoři:
Kručko, Ladislav ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca na základe konkurenčnej analýzy hodnotí pozíciu značky Renault na českom trhu osobných a ľahkých úžitkových automobilov. Teoretická časť popisuje metódy využívané pri analýze odvetvia a konkurencie a zameriava sa na konkurenčnú výhodu ako hlavný pilier úspechu v boji s konkurenciou. Úvod praktickej časti popisuje stav, štruktúru a vývoj českého automobilového trhu. Nasleduje analýza imidžu značky Renault a jeho porovnanie s ostatnými významnými značkami. Praktickú časť uzatvára porovnanie konkurentov vo vybranom segmente, ktorý bol zvolený na základe výsledku analýzy portfólia značky Renault.Práce na základě konkurenční analýzy hodnotí pozici značky Renault na českém trhu osobních a lehkých užitkových automobilů. Teoretická část popisuje metody využívané při analýze odvětví a konkurence a zaměřuje se na konkurenční výhodu jako hlavní pilíř úspěchu v boji s konkurencí. Úvod praktické části popisuje stav, strukturu a vývoj českého automobilového trhu. Následuje analýza image značky Renault a jeho srovnání s ostatními významnými značkami. Praktická část končí srovnáním konkurentů ve vybraném segmentu, který byl zvolen na základě výsledku analýzy portfolia značky Renault.The Dissertation work assesses the position of Renault brand on the market of personal and light utility vehicles in Czech Republic through the competitive analysis. Theoretical part describes methods of the sector analysis and competitor analysis. That part is focused on the competitive advantage as the main pillar of success in terms of the competition battles on the market. Introduction of the practical part depicts current situation, structure and and genesis of the car market in the Czech Republic. It is followed by image analysis of the Renault brand and its comparison with other significant vehicle brands. Practical part is concluded by comparison of competitors in the particular segment determined according to results of the Renault portfolio analysis.
Klíčová slova:
automobily; konkurence; trh; cars; competition; market
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/23358