Original title:
Možnosti využití internetového marketingu
Translated title:
Possibilities of internet marketing using
Authors:
Jonák, Stanislav ; Sigmund, Tomáš (advisor) ; Toman, Prokop (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na analýzu možnosti využití internetového marketingu pro zlepšení hospodářských výsledků v elektronických obchodech. Autor srovnává určité teze přijímané renomovanými společnostmi, či odborníky a konkrétní realizované kampaně v e-shopu www.mp3centrum.cz. Vzniklé závěry buď s danými tezemi souhlasí, nebo je vyvracejí a tím autor demonstruje praktickou využitelnost jednotlivých marketingových kanálů.This thesis is analyzing the possibility of using internet marketing to improve the economic performance of online shopping. Author compares concrete thesis which are accepted by reputable companies and professionals and specific campaigns implemented in the e-shop www.mp3centrum.cz.The results of realized campaigns are either in accordance with theses or out of accrord. In this way author demonstrates practical efficiency of concrete marketing channels.
Keywords:
e-bussines; e-commerce; e-shop; internet; marketing; promotion; e-bussines; e-commerce; e-shop; internet; marketing; propagace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24070